З початку тижня ціни в трьох великих заправних мережах - "Окко", WOG і
Shell - в Києві зросли в середньому на 10 копійок за літр. Подорожчання
бензину обумовлене зростанням вартості нафти в світі, тому найближчим
часом може подорожчати пальне і решти компаній. Україна стала більш
залежна від імпортних нафтопродуктів, і тепер ціни підвищуватимуться
різкіше, ніж раніше, констатують експерти, пише "КоммерсантЪ-Украина".
Вартість нафтопродуктів почала зростати в понеділок, 27 лютого, - про це
свідчать дані консалтингової компанії "А-95". "Бензин Аі-95 і дизпаливо
подорожчали на заправних станціях "Окко", WOG і Shell в Києві з початку
тижня в середньому на 10 копійок", - каже гендиректор "А-95" Сергій Куюн.
Цю інформацію підтверджують і дані консалтингової компанії UPECO. "У
регіонах подорожчання було менш помітним - ці ж три мережі підвищили
ціни на 4-5 коп за літр з понеділка", - повідомляє аналітик
консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
По більшості позицій середня ціна палива на АЗС не перевищує
максимальних цін, встановлених експертно-аналітичною групою при Кабміні,
зазначає Сіренко. За даними UPECO, середня ціна Аі-95 в Україні на
вчорашній день становила 10,2 грн (рекомендована - не більше 10,5 грн),
Аі-92 - 10 грн (10 грн), дизпаливо - 9,67 грн (9,84 грн) за літр. Проте
вартість бензину А-76 вже перевищила поріг у 9,55 грн - вчора середня
ціна становила 9,57 грн/л. У прес-службі "Галнафтогазу" ("Окко"), Shell і
"Континіум" (WOG) підвищення цін вчора не коментували.
Ціни на пальне почали зростати на заправках тих компаній, де продаються
імпортні нафтопродукти, зазначив Сіренко. Компанії, що використовують
пальне власної переробки, - ТНК-ВР, "Укрнафта", "Лукойл" і "Альфа-нафта"
- поки що не підвищували ціни, але незабаром будуть змушені це зробити,
зазначають експерти.
"Коли імпортуються готові нафтопродукти, ціна контрактів змінюється
щодня. І нові партії, які пішли в кінці минулого тижня, вже були
дорожчі, ніж ті, що продавалися тиждень тому. Ціна палива українських
НПЗ змінюється раз на місяць завдяки тому, що нафта контрактується на
місяць вперед", - пояснює джерело в департаменті нафтової, газової і
нафтопереробної промисловості Міненерго.
Проте про можливе підвищення цін вчора повідомили в ТНК-ВР. "Ми завжди
орієнтувалися на рекомендації експертно-аналітичної групи при Кабінеті
міністрів. Це дозволило уникнути різкого підвищення цін минулого року, -
повідомили в прес-службі компанії. - Але із зупинкою на ремонт
Лисичанського НПЗ ми переорієнтувалися на імпортні постачання, що знижує
наші можливості з утримання цін". У ТНК-ВР в п'ятницю повідомили, що в
кінці цього тижня припинять постачання сировини на Лисичанський НПЗ
через збитковість виробництва.
Учасники ринку стверджують, що для подорожчання палива є об'єктивні
причини. "З початку року ціни на нафту і бензин в світі зросли більш ніж
на 10%. Враховуючи, що зараз понад 60% палива в Україні - імпортне,
роздрібні ціни не можуть не збільшуватися", - кажуть в прес-службі
ТНК-ВР. Вартість нафти на світових біржах в середині лютого різко зросла
через загострення відносин між Іраном і західними країнами.
Зокрема, російська нафта марки Urals, бензин з якої постачається до України, вперше з травня минулого року перевищила позначку в 120 доларів за барель. При збереженні нинішніх тенденцій ціни на АЗС в березні можуть становити вже 11 грн за літр Аі-95
і 10 грн за літр дизпалива, вважають в прес-службі ТНК-ВР. У
прес-службі "Лукойлу" прогнозують, що ціни можуть зрости ще більше - до
11,5 грн за літр Аі-95 і 10,5 грн за літр дизельного палива.
Директор "Донецкойлсервіс" Віктор Мартиросян констатує, що зараз
внутрішній ринок України став більш залежним від міжнародної
кон'юнктури, і тепер ціни можуть змінюватися щодня. "Фактично в країні
тепер постійно працює єдиний завод - "Укртатнафта", чиїх обсягів не
вистачить для стабілізації цін", - зазначив він.
Джерело: http://newsru.ua/finance/01mar2012/benz.html
|